fredag 27 april 2012

Snart dax och det ser lovande ut.


Min tjej och jag var ute och gick runt golfbanan idag och vi har tydligen fått lite hjälp av bävrarna i vinter. Synd att man inte kan säga vilka träd vi vill ha fällda, de här trädet var inte i fällningsplanen. =)

Bakom green på 7an.


Så här ser de ut på 18:e green just nu, tycker de ser lovande ut, hoppas på fortsatt värme nu.

På onsdag börjar jag och Lasse ute på banan och som jag har längtat! De kommer bli fullt upp direkt med lite maskinvård till att börja med och första klippningen är faktiskt inte långt bort på vissa greener. 
Innan klippningen så ska vi köra en vertikalskärning för att få bort lite dött gräs, "få fram" fröna som redan finns i marken så att dom får bra förutsättningar att börja gro samt mala ner korvarna som ligger kvar sen höstens hålpipeluftning.

Jag längtar till att få sätta igång och jag hoppas det här året blir lika lyckat som ifjol, med tanke på hur enormt mycket jag och vi lärde oss då så borde vi kunna göra det ännu lite bättre i år.
De kliar även en hel del i mina golffingrar, hur är det med era?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar