tisdag 24 juli 2012

Trimning mm.

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen men mycket av våran senaste tid har gått till förberedelser inför tävlingsveckan som nu är igång. BA, André, Janne och Henrik N har varit ute och gjort ett jättejobb på banan med väldigt mycket trimning, tillfixning av bunkrar och lite annat som höjt banans standard rejält. Väldigt stort tack för den hjälpen!
Önskar att vi hade tiden att hålla banan i det här skicket och jag tror det kan vara möjligt då jag idag hörde rykten om en till banarbetare ett tag framöver. Precis vad vi behöver för att kunna hålla banan i det skick vi skulle önska, i dagsläget är det saker vi måste prioritera bort för att hinna med det absolut mest grundläggande för att få en bana där dom viktigaste spelfälten ska hålla en så hög kvalité som möjligt, framför allt greenerna. Saker som inte märks lika mycket utåt som trimning och sådant men som är absolut nödvändigt för att ge greenerna bra förutsättningar att vara i bra skick framför allt långsiktigt men som även ger mycket goda resultat kortsiktigt. Det jag framför allt snackar om då är luftning, dressning, vertikalskärning och gödsling (och givetvis inte minst regelbunden klippning). Även dessa moment lyckas vi inte göra i alls den utsträckning jag skulle vilja. Och det är så otroligt mycket annat som ska göras för att hålla golfklubben, maskinerna och banan fungerande som inte märks utåt att vi gör.

Jag tycker detta känns som en viktig grej att skriva då jag tror och förstår, även om jag inte direkt hört något klagomål, att snacket kan gå om att det borde trimmas mer, fixas mer med bunkrar, att saker och ting borde fixas tidigare mm mm. Jag har full förståelse om det snacket går och det finns inga som mer än vi skulle vilja att vi kunde hålla den standarden. Jag är så stolt över alla som jobbar på klubben för att alla ställer verkligen upp och jobbar till 100% för att få allting så bra som det bara går, jag kan inte ha bättre folk.
Jag vet dock, och får höra av dom allra, allra flesta att ni är väldigt nöjd med vårat jobb och skicket ute på banan men jag ville ändå skriva detta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar