fredag 23 augusti 2013

Mer grävning och cred till två av dom som förtjänar det..

Hej igen!

En dryg månad sen jag skrev sist men de har väl inte hänt så himla mycket intressant förens nu. Vi har haft lite fortsatta problem med maskinerna och nästan en hel vecka med desarmerad styrka då två av oss gick och blev magsjuka. Men som tur var så har vi ju Janne som gärna ställer upp för oss på banan och hjälpte oss med klippning, så det var nog inget som märktes så mycket utåt. En person som jag tycker jag gett alldeles för lite cred för sina insatser på banan är just Janne. Han hjälper oss när vi har det som tuffast och han har möjlighet, samt hela maj och stora delar av hösten, ovärderligt Janne!
Det gör ju att vi kan få igång banan på ett mycket bättre sätt och stänga den på ett bättre sätt än vi annars skulle kunna göra.

En annan kille som också verkligen förtjänar all cred är Roffe, han ringde mig och sa att han var i Åre och ville komma ut och hjälpa till. Jag frågade Janne om vi kunde hyra en grävare för att fixa ettans, treans och femmans röda tees och gräva till utlopp från 4:ans dike som vi grävde förut samt gräva mer på femmans dike för att få bort vattnet längre in i skogen. Men ekonomin är ju som alltid problemet och han visste inte än om det fanns täckning för att hyra in en grävare igen, vilket jag förstår då det även i år har varit ganska mycket kostnader på maskiner och annat. Men då sa Roffe att han kunde sponsra klubben och han hyrde grävaren två dagar till för att kunna fixa det jag skrev innan. Vilken hjälte!!!
Så nu har vi grunden gjord till en utökning av ytan på röda tees på hål 1, 3 och 5 som sagt. Kommer vara otroligt uppskattat av oss som klipper där men framförallt från alla som slår ut därifrån då dom ju som bekant är väldigt buliga och små. Är inget värstingmaterial vi använt men man tager vad man haver när det är för dyrt med bättre material och vi kommer få till det bra när vi efter vintern och snöns kompaktering av materialet kan lägga på finare jord och sand ovanpå. Sen får vi som sagt fixa sättningar och sånt som kanske kommer bli med tiden eftersom dom eventuellt dyker upp.

Roffe fixar femmans röda.

Treans röda.

Ettans röda glömde jag att ta bild på.

Jag har också varit ute och börjat fixa lite gropar och sättningar som blivit på framförallt fjortons och femtons green. Ska fortsätta med detta på lite fler ställen då det finns lite här och där på vissa greener, vilket ju är väldigt störigt både när vi klipper och man puttar.

Sättning vid dräneringsrör på 14:ons green.

Har skurit upp torven och lagt i lite sand under för att lyfta upp ytan.

Lagt på sand för att fylla igen skarvar och göra ytan jämnare, ser inte bra ut just här men det växer igen väldigt fort som tur är.


Det var väl allt för den här gången, njut av hösten nu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar