tisdag 24 juli 2012

Broar, längdmarkeringar och ny raggarbil.

Jag delar upp det jag vill skriva idag i två delar så de inte blir så långa inlägg.

Broar.

Det som mer har gjorts förutom mycket trimning är att vi fått hjälp av André, BA och en tjej till, som jag tyvärr inte vet vad hon heter för jag var ledig under dessa dagar, med att bygga nya broar. Vi tog för några veckor sen bort flera av broarna ute på banan för att dom höll för dåligt skick och nu ligger det nya fina broar på dessa ställen. Stort tack för hjälpen än en gång!

En ny bro på 13.

En ny bro på 5an.

Lasse kör iväg den gamla bron på 16.


Längdmarkeringar och sandhinkar.

Vi har av Åre Skidsport fått längdmarkeringar ute på banan. Det är "borstar" som man sätter ner i marken  som syns väldigt tydligt på håll och går finfint att köra fairwayklipparen över. En otroligt bra grej tyckte jag, det ser bra ut och framförallt underlättar och snabbar det på spelet väldigt mycket. Man ser direkt när man ställer sig vid bollen ungefär hur långt man har kvar. Dessa borstar sitter på 50 m (vita), 100 m (röda), 150 m (gula) och 200 m (vita). Jag försökte ta en bild på när dom var utsatta men jag tog den på för långt avstånd så dom syntes inte så bra på min dåliga kamera, men jag ska lägga ut nya bilder på dom snarast.

Vi fick även nya sandhinkar till korthålen, dom ser mycket finare ut än hinkarna vi haft innan, det är lock på dom och dom sitter upphöja på en ställning som gör att man inte riskerar att gräset gulnar eller dör som det blir när hinken står direkt på marken.

Ny rangebil.

Lasses son tipsade oss förra året om en som ville bli av med sin Toyota Tercel, samma modell som vi haft ute på rangen. Vi for och hämtade den då för att vi misstänkte att vi skulle få behov av den snart då rangebilen var i väldigt dåligt skick och tur var väl det för lagom till denna tävlingsvecka så vägrade rangebilen starta. Så nu slängde vi över grejerna som behövdes till den nya bilen och den funkar finfint! 
Den stinker inte, den har taklucka, eluppvärmda stolar, extraljus och vi kan se ut genom alla rutor, vilken lyx! ;)

Här är skönheten, med en plåt som är ställd mot den för att skydda mot bollar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar