lördag 20 april 2013

Snart dags!

Hej igen!


Nu är det snart dags för oss greenkeepers att börja jobba igen och som jag längtar!
Våren är iaf enligt mig den absolut roligaste tiden att jobba som greenkeeper på, det är så mycket spänning att se hur det ser ut när snön börjar försvinna och hur gräset tar sig efteråt. 
Hur det blir en golfbana av det som ser så eländigt ut efter att snön har legat. 
Det är även ett väldigt varierande jobb på våren då det finns många olika grejer som ska göras för att få igång allt.

Vintern och snön har som ni vet hållit i sig länge och egentligen inte haft några varmdagar fram tills för en dryg vecka sedan. Som ni ser på bilderna nedan är det betydligt mer snö kvar i år än i fjol, men den sista veckan har tagit hårt på snön vilket jag gillar för nu börjar man kunna se lite bara fläckar ute på golfbanan iaf och det kommer nog gå väldigt fort nu bara värmen håller i sig.
Vi har en del att göra med maskinerna innan vi kan komma igång för fullt med uppstarten ute på banan så det gör inte mig så mycket att våren är senare än vanligt. 

Den 20:e april 2013
Den 14 april 2012


 9:e green, ser inte så grönt ut men snart ska de nog börja ta sig.

9:e green


Vy från 18:e tee mot green på samma hål. 

Vi kommer köra med i stora delar samma uppställning i år som i fjol ute på banan vilket känns otroligt bra för mig, Lasse och Jens som kommer tillbaks är ju som sagt otroligt sköna och bra människor som man har mycket roligt med och är väldigt duktiga på arbetet med kvalitéer som kompletterar mig väldigt bra. Det är ju så otroligt enkelt och smidigt att få tillbaks personal som vet hur allting går till och de är bara att köra.
Janne har även sagt att han ska hjälpa till mycket ute på banan nu under uppstarten precis som i fjol, vilket ju är grymt värdefullt för oss.

Klas kommer tyvärr inte tillbaks i år då han ska satsa på annat, vilket är väldigt trist för oss men vi ska nog få till det bra ändå. :) Jag vet inte ännu vem som ska fylla hans plats.

Den 19 maj öppnade vi banan för spel i fjol, får se om vi lyckas med det i år igen, isf är det ju bara precis en månad kvar! :)

Ska bli kul att se er igen där ute!
Njut av vårvintern nu så ses vi snart som sagt! 
/Jocke





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar